torsdag 3 september 2009

Min vanliga tur

Jag blir alltid sjuk när det ska hända något rooooligt!! Jag hatar det! Så åkte hem en dag tidigare och när jag vaknade idag ångrar jag inte det, jag känner mig piggare än igår men fy fan för att vakna upp såhär i ett tält klockan sex för att gå ut i det blöta gräset och packa iordning allt, paddla 3 km, dra upp kanoterna och sätta mig på en buss till Lidingö för att sedan med all packning ta mig hem, sjuk!

Måndag:
Börjar med att jag får springa till bussen! Kul! Med en ikeapåse fylld med sovsäckar och tält och sedan en väska på hjul och sedan en ryggsäck! Det sprang jag till bussen med men snälla bussisen stannade så snällt där på mig. Tog mig på tåget och träffade Elin på centralen så det kändes lite bättre än att gå där helt själv med denna packning. Och i Ropsten träffade jag typ resten av klassen.

Paddlade 15 km och sedan var det upp på en lite udde med allt. Byggde upp någon konstig grej av kanoterna så sov alltså under kanoterna. Det var trångt! Vi var tio pers under varje kanotgrej, alltså man staplade fem kanoter så det blev ganska stort men det var trångt!

Tisdag:
Yttligare 15 km! Vaknade med ont i halsen, kul! Sen skulle vi förflyta kanoterna på land, så gick en kilometer med dem. Sov i tält och luftmadrass denna natt, skööööönt! Sov på ingenting allas första natten.

Onsdag: Vaknade upp med pissont i halsen, piss ont i öronen och pissont i huvudet! FUCK, FUCK, FUCK, FUCK! Fick i mig lite frukost till slut och paddlade sedan 8 km, det yrrade riktigt ordentligt där i huvudet. Enbart sjö och det är jobbigt när man är frisk. Fick äta lunch med den andra klassen som så snällt tog hand om oss, vilken skön klass alltså, haha! Vi fick hur mkt som helst, mat, juice, kakor, brownie med grädde och de bjöds på hur mkt som helst. Sen var det yttligre 6 km till Svanö. Där tog det stopp, huvudet snurrade som fan, halsen skar som fan och örat sprack som bara den.! Bläääääääää! Så ringde mor min som så snällt tog bilden till Skebokvarn. Fick paddla yttligre 3 km efter som vi var på en ö. Min gulliga mamma hade köpt med sig halstabletter, hon hade tänkt till hon! Och det gjorde resan mycket lättare!! Skönt att vakna upp i min säng, kunna gå på min toa, kunna ta ett bad, kunna sitta vid bord och stol! I LÖÖÖÖV IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar